13.12.2012 Transportul public şi balastierele în vizorul preşedintelui Consiliului Judeţean Dâmboviţa
Preşedintele CJD, Adrian Ţuţuianu, a avut astăzi, 13 decembrie, o întâlnire cu operatorii de transport din Dâmboviţa, în vederea analizării impactului negativ pe care îl au atât transportul de agregate minerale asupra drumurilor judeţene, precum şi a anumitor nereguli constatate în transportul de persoane. În ceea ce priveşte transportul de persoane, şeful administraţiei judeţene a atras atenţia asupra nerespectării sau neefectuării transportului pe anumite trasee, nerespectarea orarului sau condiţiile improprii de funcţionare a unor autogări, ameninţate cu ridicarea licenţei:” Legat de transportul de persoane: ce am constatat în 6 luni de zile: neefectuarea serviciului de transport persoane decât de către operatorii de transport pe mai multe trasee. Aş vrea să ştiu de ce le adjudecăm şi de ce nu ne facem treaba. Exemplu: S.C. Mondotrans nu şi-a executat activităţile de transport Târgovişte – Văcăreşti – Titu, pe Târgovişte – Viişoare – Râncaciov, Racoviţa – Niculeşti, Ungureni – Cândeşti Vale. A doua constatare, efectuarea anumitor curse cu autovehicule cu capacitate mai mică, decât cele înscrise în caietele de sarcini. Exemplu: SC Izverna Prod Com SRL pe traseele Fieni-Buciumeni-Valea Leurzii sau Pucioasa-Buciumeni-Valea-Leurzii. Al treilea lucru, nerespectarea orarului de desfăşurare a curselor şi a numărului acestora, înscrise în caietul de sarcini, deficienţă sesizată la majoritatea operatorilor de transport. Lucrurile acestea nu vreau să le mai repetăm anul viitor, cine vine să facă transport de persoane, trebuie să ţină seama de caietele de sarcini pe baza cărora şi-a adjudecat anumite curse. Am să vă spun ce am zis zilele trecute unui operator privat din Austria. Am responsabilitatea creării condiţiilor de viaţă pentru 527 mii care trăiesc în judeţul Dâmboviţa. Eu merg la întâlniri cu cetăţenii, si vreau să vă spun că peste tot mi se reclamă lucrurile care ţin de transportul de persoane. Legat fie de capacitatea maşinilor, fie de calitatea lor, fie de nerespectarea orarelor, fie de atitudinea absolut necuviincioasă a conducătorilor auto care deservesc aceste mijloace de transport. Am constatat de asemenea condiţii improprii de funcţionare autogării Optim Trans de la Găeşti, chiar dacă aceasta a primit autorizaţie de funcţionare de la ARR. Dacă rămânem pe aceste condiţii am să iau iniţiativa de a nu mai primi licenţă de funcţionare pentru această autogară. Niciun operator de transport persoane care are în caietul de sarcini autogara Optim Trans Moreni nu o accesează, nu o foloseşte nici chiar respectivul Optim Trans la Găeşti”.
După discuţiile cu operatorii de transport, preşedintele a trecut în revistă şi problemele pe care la ridică proprietarii de balastiere, specifice activităţii lor:” Transportatorii de produse balastieră din zona Potlogi, au făcut zob drumul sudului într-o singură noapte. Am lucrat din nou am asfaltat, a lipsit într-o noapte poliţia, 500 ml de drum au fost făcuţi zob. N-am să-i las pe cei care şi-au bătut joc de banii noştri să doarmă liniştiţi. Şi dacă poliţia va reuşi să-i identifice, le spun de pe acum, că am să mă constitui parte civilă împotriva acelei societăţi comerciale sau acelora care au trecut pe acel drum şi şi-au bătut joc de câteva miliarde de lei în 2 nopţi. Pentru că pe foarte multe mijloace de transport n-avem oameni nici cu bun simţ, nici cu caracter, avem tot felul de nemernici care au impresia că drumul este proprietatea lor. N-am să mai agreez asemenea situaţii”.
Totodată, preşedintele CJD, Adrian Ţuţuianu, a ţinut să menţioneze faptul că taxele şi impozitele plătite de firmele din domeniu nu reuşesc să acopere necesarul financiar pe care Consiliul Judeţean Dâmboviţa îl cheltuieşte cu repararea drumurilor degradate. Pentru a stopa acest fenomen de distrugere a tronsoanelor de drum, de anul viitor, CJD va achiziţiona două cântare pentru a verifica respectarea cantităţilor transportate pe drumurile judeţene de către operatori:”Iată ce constatări avem. Necesarul de fonduri pentru reparaţia celor 230 km de drum este de cca 30 miliarde de lei anual. Cei care pretindeţi că aduceţi beneficii foarte mari judeţului Dâmboviţa prin faptul că desfăşuraţi o activitate economică, vă spun că ceea ce câştigaţi dvs. ca beneficii, pierde judeţul din taxe şi impozite, băgând continuu în drumurile judeţene. Anul viitor, vă anunţ de acum, este în derulare procedura de licitaţie, am să achiziţionez două cântare şi vom sta pe drumurile judeţene. Cine nu respectă cantitatea prevăzută de lege, normativul, pentru drumul judeţean va primi amenzi până când se vor conforma, ori intră în faliment. Al doilea lucru, au crescut locaţiile de balastieră cu exploatări din terenuri foste agricole. Traficul greu şi viteza autovehiculelor afectează integritatea locuinţelor şi anexelor gospodăreşti. Nu vreau să vă spun ce reproşuri primim de la oameni la fiecare întâlnire pe care o avem în teritoriu”.