Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a efectuat astăzi, 14 noiembrie, o vizită de lucru în Dâmboviţa, vizită care a debutat la Târgoviște, la sediul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) cu o întâlnire cu directori de şcoli şi reprezentanţi ai mai multor societăţi comerciale care își desfăşoară activitatea în județul nostru. Întâlnirea s-a desfășurat la inițiativa președinteleui Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, în parteneriat cu IȘJ și în cadrul ei, au fost analizate planurile de şcolarizare pentru anul 2015, aducându-se în prim-plan cererea existentă de specialiști pe piaţa muncii. Dialogul dintre autoritățile centrale și județene va sta atât la baza consolidării programelor școlare pentru învăţământul profesional și a celui dual, cât şi a cunoaşterii problemelor pe care agenţii economici le întâmpină din cauza lipsei de personal calificat.
La eveniment au mai participat și administratorul public al județului, Alexandru Oprea, inspectorul școlar general, Luminița Preda și inspectorul școlar general adjunct, Ovidiu Băsceanu.
Adrian Ţuţuianu: Am mers foarte mult, în ultimele luni, în societăţile comerciale şi peste tot mi s-a reclamat lipsa forţei de muncă, specializată pe ceea ce au nevoie societăţile respective. Rugămintea mea către cei din mediul de afaceri ar fi să spuneţi directorilor de licee şi conducerii Inspectoratului Judeţean care sunt specializările de care aveţi nevoie. Planul de şcolarizare pentru anul 2015-2016 se aprobă în luna februarie şi noi trebuie să pornim de la solicitările dumneavoastră. Sunt aici societăţi mari, care au existenţă în Dâmboviţa de 10-15 ani şi, deci, o idee foarte clară despre situaţia specifică a acestui judeţ.
Remus Pricopie: În primul rând, eu cred că ar trebui să discutăm, şi asta nu are legătură cu o firmă sau cu o şcoală în mod special, ci are legătură cu o anumită mentalitate la nivelul societăţii româneşti şi dinamica acestei mentalităţi în ultimii 30 de ani. Eu am făcut liceul în Târgovişte. Era o chestiune de mare cinste, şi probabil că este în continuare, să intri la „Ienăchiţă Văcărescu" la clasa de matematică, dar Liceul de Construcţii era de total dezinteres în anii 80.
Până la urmă, viaţa a arătat că cine a făcut „Construcţii" în anii 80 a beneficiat de un boom de dezvoltare, poate nu neapărat în anii 90, dar în anii 2000 cu siguranţă. Deci, iată cum viaţa s-ar putea să ofere oportunităţi mult mai mari celor care sunt apropiaţi de o meserie, decât celor care sunt apropiaţi de domenii teoretice. (...) Avem nevoie să reaşezăm, în primul rând, la nivelul percepţiei publice, statutul absolventului unei şcoli în urma căreia obţine o meserie. Am în familie un unchi care a făcut şcoală post-liceală veterinară, în anii 50 — 60. N-a făcut studii superioare, dar tot timpul a fost respectat pentru că stăpânea meseria pe care o avea, de tehnician veterinar.
Tot astăzi, ministrul Educației a avut la Găești o întâlnire și cu profesorii din zonă.